donderdag 13 augustus 2015

My Book Story

Sprookjesboek van uitgever Lekturama Rotterdam - nu onderlegger voor de wereldkaart van Kerbal game
Onlangs viel me op dat onze zoon (16) mijn oude sprookjesboek van de gebroeders Grimm en andere schrijvers gebruikte als onderlegger voor de wereldkaart van zijn Kerbal Space Program spel. Hij houdt op de kaart bij welke vluchten hij maakt met zijn zelfgebouwde vliegtuigen, het is maar dat je het weet ;)

Door in het boek te kijken was ik bam! ineens weer dat meisje van zeven jaar oud, en ja, dit was toch wel een van mijn favoriete boeken. Vooral het titelverhaal Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen.

Ik kreeg het boek voor mijn 6e verjaardag in 1977, en het werd uitgegeven door Lekturama, weet u nog??? Dan bestelde je deel 1 spotgoedkoop en daarna kwam er elke maand een duur boek als je dat vergat af te zeggen. Pre-Amazon en Bol.com dé manier om goedkoop aan een boek te komen.
De tekeningen vond ik maar eng
De illustraties zijn heel erg jaren 70, en ik vond ze eigenlijk maar eng, die koppen, en de algehele sfeer op de schilderachtige plaatjes. Het is een groot boek, ongeveer A4 formaat, dus ook de tekeningen zijn groot. En écht geen suikerzoete Disney plaatjes, niet bij Sneeuwwitje maar ook niet bij de vele andere vooral exotische sprookjes.

Bijzonder: het handschrift van mijn overleden moeder op de eerste pagina ...

Als je zelf een bijzonder verhaal bij een boek hebt, wil je dit dan delen met de hashtag #mybookstory? Engels of Nederlands geschreven, dat maakt niet uit. Op je blog, Facebook en zeker de link plaatsen op Twitter... deel je favoriete boek! 


I am writing, I am reading and I sure love books!
#mybookstory
Cover Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen - Lekturama Rotterdam
Stukgelezen rug
Sneeuwwitje en haar prins in de jaren '70

Geen opmerkingen:

Een reactie posten