donderdag 23 april 2015

"Varen is een avontuur"

Vol verwachting stap ik de treeplank op. De boot ligt in het zachte avondlicht op ons te wachten, en mijn hart maakt een sprongetje als ik zie hoe fotogeniek alles eruit ziet. Het was al een prachtige dag, met zon, blauwe lucht en een briesje. Nu sta ik met een glas heerlijke champagne op een boot vol aardige mensen, wat wil een mens nog meer?

De wethouder van economische zaken van Breda, Bob Bergkamp doopt de boot.
Varen maakt wat in je los. Ben nu al verliefd op de naam. Le Formidable. Prachtige naam, en wat een sfeer. Wat voor mensen komen er nog meer aan boord? Het duurt niet lang of iedereen staat gezellig binnen te praten in het mooi opgeknapte feestschip. We varen richting de zon, waarbij de lichte inrichting van de lounge club baadt in een haast hemels licht. Soepel glijdt de boot door het water, enkele koeien rennen spontaan mee. De sfeer is gemoedelijk, nergens geforceerd zakelijk, maar echt gezellig. Ontspannen borrelen is de beste omschrijving, en wat een prachtig uitzicht trekt er aan ons voorbij. Veel van de gasten kijken in eerste instantie dan ook vooral naar buiten, voor de grote ramen kun je heerlijk zitten.

Ik verken het schip met mijn camera en zie allerlei mooie details zoals de grote trossen. Maar ook fijne ruime en schone, nieuwe toiletten. De houten vloer, de lampjes, alles ademt een prima sfeer, het geheel ademt de verwachting van een prachtig feest. Wanneer het eten boven komt vanuit het vooronder zijn we allemaal sprakeloos en een groot applaus volgt. Het smaakt prima en de drank vloeit rijkelijk.
Wat een mooie feestgelegenheid heeft Breda erbij gekregen. Helaas ben ik al getrouwd, anders zou ik hier meteen mijn huwelijksfeest gaan vieren. 600 Man passen er met gemak aan boord, ben blij dat het er nu een heel stuk minder zijn. Dat heeft Breda-Netwerk toch maar mooi geregeld.

Dat de enthousiaste schipper er hier en daar een 'bumpy ride' van maakt kon de pret niet drukken, die paar lampjes op het dak die nét niet onder de brug door pasten... ach, die staan er voor Koningsdag vast weer op. Herrie maakte het wel, maar de schade was niet groot.

"Varen is een avontuur" zegt Breda-Netwerk's Pieter Verbrugge, en I couldn't agree more! Heb nu al zin in het volgende feestje, wie gaat er mee?!?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten